Friday, May 6, 2011

selamat hari ibu mama~~


Duhai Bonda
Bagai kerdipan lilin yang berkilau, bercahaya
Menggantikan mentari terangi malam nan gelita
Membakar diri pun membeikan cahaya
Membiar diri musnah terlebur
Korban segalanya penuh rela
Biar dimamah arus usia
Tidak pernah kenal derita
Bagai sungai kasih yang mengalir
Tiada penghentiannya, tak bertebing
Duhai ibunda kaulah anugerah istimewa
Berkorban jiwa raga redahi hidup nan mencabar
Berusaha dan sabar dalam mengharungi derita
Hidupmu penuh ranjau meniti kepayahan yang tiada kesudahan
Tidak sekali mengharapkan dibalasi permata
Cukup engkau rasa bahagia
Lihat anak-anakmu berjaya
Kau penawar hati duka
Walau hatimu terluka
Engkau ibu engkaulah bapa
Pabila ayah tiada
Hanya Tuhan saja yang dapat membalas jasamu
Kerana Tuhan saja yang tahu penderitaanmu
Wahai bonda
MAMA......
selamat hari ibu........terima kasih sebab dah lahirkan azi ngn adik2 kat dalam dunia nie....mama azi syg ngat kat mama..law bleh nak mama ada kat sisi je...tapi apa leh buat.....azi kene belajar jauh dari mama..dari kecik sampai lah umur 18 tahun azi x pernah jauh ngn mama..huhuh..skng je azi jauh ngn mama..azi akan usahakan segulung diploma tok mama...segulung diploma mama..huhuhuh...ijazah nanti la plak..huhuhuhu..ermm mama...tadi kan azi call mama...mama cakap mama xnak hadiah apa-apa kan??mama nak azi dapat 3. pointer kan sem ni...azi akan usakan kan tok mama...sebab azi sygkan mama..mama banyak berkorban tok azi ngn adik2..terima kasih mama...azi mintak maaf sebab ari ibu ni azi x bleh nak bg apa2 kat mama...sbb azi xda duit...duit nak makan pon mintak ayah ngn mama..huhuh..insyALLAH mama...azi dah kerja nnti azi belikan mama hadiah besar yeee..huhuhuh.SELAMAT HARI IBU UNTUK MARIAYATON BTE MAD HASHIM....sYg MaMa!!

No comments:

Post a Comment