Friday, May 6, 2011

selamat hari ibu mama~~


Duhai Bonda
Bagai kerdipan lilin yang berkilau, bercahaya
Menggantikan mentari terangi malam nan gelita
Membakar diri pun membeikan cahaya
Membiar diri musnah terlebur
Korban segalanya penuh rela
Biar dimamah arus usia
Tidak pernah kenal derita
Bagai sungai kasih yang mengalir
Tiada penghentiannya, tak bertebing
Duhai ibunda kaulah anugerah istimewa
Berkorban jiwa raga redahi hidup nan mencabar
Berusaha dan sabar dalam mengharungi derita
Hidupmu penuh ranjau meniti kepayahan yang tiada kesudahan
Tidak sekali mengharapkan dibalasi permata
Cukup engkau rasa bahagia
Lihat anak-anakmu berjaya
Kau penawar hati duka
Walau hatimu terluka
Engkau ibu engkaulah bapa
Pabila ayah tiada
Hanya Tuhan saja yang dapat membalas jasamu
Kerana Tuhan saja yang tahu penderitaanmu
Wahai bonda
MAMA......
selamat hari ibu........terima kasih sebab dah lahirkan azi ngn adik2 kat dalam dunia nie....mama azi syg ngat kat mama..law bleh nak mama ada kat sisi je...tapi apa leh buat.....azi kene belajar jauh dari mama..dari kecik sampai lah umur 18 tahun azi x pernah jauh ngn mama..huhuh..skng je azi jauh ngn mama..azi akan usahakan segulung diploma tok mama...segulung diploma mama..huhuhuh...ijazah nanti la plak..huhuhuhu..ermm mama...tadi kan azi call mama...mama cakap mama xnak hadiah apa-apa kan??mama nak azi dapat 3. pointer kan sem ni...azi akan usakan kan tok mama...sebab azi sygkan mama..mama banyak berkorban tok azi ngn adik2..terima kasih mama...azi mintak maaf sebab ari ibu ni azi x bleh nak bg apa2 kat mama...sbb azi xda duit...duit nak makan pon mintak ayah ngn mama..huhuh..insyALLAH mama...azi dah kerja nnti azi belikan mama hadiah besar yeee..huhuhuh.SELAMAT HARI IBU UNTUK MARIAYATON BTE MAD HASHIM....sYg MaMa!!

cara2 korang nak luperr eX korang..nie ada beberapa tips...try k..

  •          Jangan kurungkan diri keseorangan dalam bilik.
  • ·         Busy kan diri dengan kerja dan aktiviti luar
  • ·         Banyakkan mase dengan keluarga dan rakan2 yang rapat
  • ·         Jangan bercerita kisah2 sedih yang anda lalui dengan orang ketiga, buat releks jer
  • ·         Kuatkan hati, banyak dekat diri dengan tuhan.
  • ·         Deleted terus nombor telephone die, kalo boleh tukar nombor terus
  • ·         Delete jugak semua pic dalam laptop, atau ape saja kenangan yg ada.
  • ·         Segala pemberian die even sehelai benang, pulangkan kepada si pemberi.
  • ·         Boleh berkawan dengan mane2 boy, tp jangan main perasaan.bahaya.

Monday, May 2, 2011

i wanna a break up~~~

Disatu malam yang dingin...jam tepat menunjukkan 8.30 malam...2 may 2011...
Perempuan : aku nak putus...aku dah x tahan idup ngn ko!!(sambil meraung)
Lelaki : sepanjang masa meminta maaf dan minta si perempuan memahami dia...
Perempuan : kalu hubungan kite berterusan macamni serupa aku xda couple!!!aku nak putus!!(sepanjang perbualan melalui telefon merayu meminta putus)
dan akhirnya perempuan itu mematikan talian.....lelaki itu call berulang kali.tapi tidak diendahkan...
aku gila....ya..aku da jadi gila sebab lelaki itu...tapi nasib lah baik aku ada kawan2 yang sentiasa disisi...
aku sedih...dan panggilan terakhir itu si lelaki memesan kepada kawan sebilik aku...(kata permpuan itu lagi)
pesanan lelaki -menyuruh rakannya itu menjaga si perempuan itu.....aku buntu...aku xtaw nak wat apa lagi..aku cuba berubah.tapi aku tidak ada sokongan..macmmana aku nak berubah...walaupon aku berubah pada mata kau!!!aku masih seperti dulu!!ya!!aku masih seperti dulu......aku mahu kan kau seperti dulu....seperti dulu..tetapi itu adalah mustahil kan???kan???keluh perempuan itu lagi..huh...
AKU NAK PUTUS...
AKU DAH XNAK ADA PAPE NGN KAU!!!
KAU SIKSA JIWA AKU!!